Hoe u een online T-shirtbedrijf start

  • Geplaatst op
  • Door Vertaling artikel
Hoe u een online T-shirtbedrijf start

Een T-shirt of design business is nog steeds iets waar je succesvol in kan zijn. Op basis van de online business modellen en voorbeelden kun je met weinig risico en investering een leuk en bloeiend bedrijf ontwikkelen. Dit artikel wijst u op de ins- en outs en de mogelijke valkuilen en ideeën .

Hoe u een online T-shirtbedrijf start: alles wat u moet weten

  • 12 minuten leestijd

 

T-shirts zijn niet alleen een belangrijk onderdeel van vrijetijdskleding, maar kledingstukken die vaak onze persoonlijkheden, interesses en identiteiten weerspiegelen.

Dankzij dit zijn T-shirts zeer populair geworden om te maken en online te verkopen, zeker voor ondernemers en artiesten die op zoek zijn naar een relatief laag investeringsbedrag om te beginnen.

Met de populariteit van t-shirtbedrijven, lijdt het geen twijfel dat u enige concurrentie zult ondervinden. Maar door een merk op te bouwen voor een specifiek publiek en het soort t-shirtontwerpen te creëren dat uw klanten willen, kan u uw eigen succes vinden.

In deze gids begeleiden we u bij elke stap van het maakproces voor het starten van uw eigen t-shirtlijn en het verkopen via een online winkel.

Onderkant formulier

5 dingen om te overwegen voordat u een t-shirtbedrijf start

Hoewel de tools en technologie die tegenwoordig beschikbaar zijn voor het ontwerpen, bedrukken en verzenden van uw eigen T-shirts het opstarten relatief eenvoudig maakt, is het moeilijk een merk op te bouwen dat zich onderscheidt van de concurrentie. Combineer concurrentie met kleine marges en het bouwen van een online t-shirtbedrijf wordt een beetje moeilijker dan het op het eerste oog lijkt.

Om succesvol te zijn met uw nieuwe T-shirtmerk moet u vanaf het begin de juiste beslissingen nemen.

Er zijn verschillende essentiële elementen voor het starten van een succesvol T-shirtbedrijf. Elk van deze elementen moet zorgvuldig worden overwogen voordat u verder gaat:

 

  1. Niche: Door specifieker te zijn onderscheidt u zich en kunt u de juiste doelgroep beter aantrekken en op de markt brengen zonder uw budget te overschrijven
  2. Design: De meerderheid van de mensen die grafische T-shirts kopen zijn op zoek naar ontwerpen, afbeeldingen en slogans die ermee in verbinding staan ​​en hun mening en persoonlijkheid weerspiegelen
  3. Kwaliteit: De kwaliteit van de shirts die u gebruikt en de prints moeten van topklasse zijn om een ​​duurzaam bedrijf op te bouwen
  4. Merk: Een sterk, interessant merk is zeer belangrijk in de T-shirtindustrie
  5. Inventaris:Beheer je je eigen inventaris om te profiteren van volumekortingen of gebruik je een print-on-demand service om tijd en moeite te besparen

We zullen op al deze punten dieper op in gaan.

  1. Niche

U hoort deze term veel rondhangen, maar nergens is het belangrijker om een ​​niche te kiezen dan in de grafische T-shirtindustrie. Eén van de belangrijkste factoren bij het opbouwen van een succesvol T-shirtbedrijf is het vermogen om op te vallen, en een van de beste manieren om dat te doen is door je te richten op een specifiek publiek of doelgroep.    

 Over het algemeen zullen categorieën zoals "T-shirts voor mensen die van grappige slogans houden" te breed zijn om aan te pakken in een zeer ontwikkelde markt. U zult het wat meer willen aanscherpen. Een voorbeeld van een meer specifieke niche zijn T-shirts met grappige slogans die betrekking hebben op artsen en verpleegsters, of hondenbezitters zoals hieronder afgebeeld.

Er zijn veel manieren om een ​​niche te vinden en te evalueren, maar om er een paar te noemen:

  • Bezoek Marktplaats.nl of Pinterest in uw potentiële niche en evalueer het aantal abonnees en de mate van betrokkenheid
  • Gebruik Facebook’s Audience Insights toolom de grootte van uw niche op Facebook te meten
  • Bekijk de list of popular hobbies on Wikipediavoor inspiratie
  • Overweeg je eigen interesses en de gemeenschappen waartoe je behoort, soms is het oké om op je gevoel te vertrouwen
  • Design

Het laatste dat een bezoeker zou willen zien in je catalogus is een kopie van een T-shirtontwerp dat je elders vindt. Je ontwerpen hoeven niet per se complex te zijn, in feite zijn veel van de bestverkochte grafische T-shirts heel eenvoudig. Ze moeten echter wel verbinding maken met uw publiek en opvallen.

Om een ​​kwaliteitsafdruk te garanderen, moeten uw ontwerpbestanden over het algemeen ten minste 300 digitale pixels per inch (DPI of PPI) zijn, een transparante achtergrond hebben en groot genoeg zijn om het daadwerkelijke afdrukgebied van het T-shirt te bedekken. Houdt er rekening mee dat uw exacte specificaties kunnen variëren, afhankelijk van de gebruikte printer en afdruktechniek (daarover later meer).

  1. Kwaliteit

De volgende belangrijkste factor in het succes en de duurzaamheid van een online t-shirtbedrijf is kwaliteit. U kunt iemand een keer teleurstellen, maar ze laten u niet twee keer teleurstellen. Een patroon dat vervaagt en barst of een T-shirt dat krimpt en scheurt, zal geen enthousiaste fans creëren die terugkomen en terugkopen.

T-shirts van hogere kwaliteit kosten mogelijk meer om te produceren, maar kunnen ook hogere prijzen opleggen. De uiteindelijke kwaliteit van uw T-shirt hangt af van het materiaal van het blanco T-shirt, de gebruikte druktechniek en het correct voorbereiden van uw ontwerpbestand.Bron NY Finest.

 

  1. Merk

Een sterk, interessant merk is essentieel in de t-shirtindustrie. Uw merk is een belofte die al uw keuzes, inclusief uw niche, ontwerpen en kwaliteit, zal verbinden. Het opbouwen van een uniek en sympathiek merk is belangrijk voor bedrijven in een sector met hoge concurrentie.

Wanneer klanten meer keuzes hebben, wordt het voor een e-commercebedrijf van groot belang om een ​​onderscheidende aanwezigheid te hebben om de aandacht van klanten te trekken.

Als je een niche hebt gekozen die een bepaalde levensstijl belichaamt, kun je deze opnemen in je marketing en website om met deze klanten te praten, zoals in het anime/ streetwear-voorbeeld van diverse trending merken hieronder.Bron: Ashley Williams

  1. Inventaris

Bij het starten van een t-shirtbedrijf kiezen de meeste mensen ervoor om voorraad te kopen en vast te houden, te profiteren van bulkprijzen en lokale printers, of een print-on-demand service te gebruiken om voorraadbeheer en verzending van uw bord te halen. Je kunt ook kiezen voor een mix van beide.

Door uw eigen inventaris aan te houden, kunt u gemakkelijker persoonlijk verkopen en mogelijk uw winstmarges verbeteren, terwijl u met print-on-demand veel minder risico loopt. Weeg de voor- en nadelen af ​​voordat u begint, en als u het niet zeker weet, is print-on-demand altijd een goedkope manier voor een ​​van uw online business Ideeën .

Als u daar het budget voor heeft, kunt u natuurlijk ook investeren in uw eigen printer en een werkbasis opzetten.

Selecteren van toeleveranciers voor kwaliteit T-shirts en printers

Niet alle T-shirts zijn hetzelfde en niet alle afdruktaken zijn hetzelfde. Zoals we hierboven vermeldden, is kwaliteit van het grootste belang voor uw merk en het succes ervan, dus het is belangrijk om uzelf te onderwijzen en uw blanco shirts verstandig te kiezen.

Het is misschien verleidelijk om kwaliteit op te offeren voor hogere winstmarges, maar u moet bedenken hoe de kwaliteit van invloed zal zijn op de beslissing van de klant om uw merk te delen en op de lange termijn terug te kopen.

Het kiezen van een kwaliteit-shirt omvat verschillende factoren, waaronder de pasvorm, maatvoering, materiaal, zachtheid en gewicht. Een goed startpunt om te bepalen welk blanco T-shirt je moet gebruiken, is om de recensie van T-Shirt Magazine Online ’s  te lezen van enkele van de meest populaire blanco T-shirts om af te drukken.

Zodra u uw keuzes heeft beperkt, wordt het sterk aangemoedigd om zelf monsters te bestellen om een ​​weloverwogen definitieve beslissing te nemen.

 

T-shirt druktechnieken

Tegenwoordig zijn er drie populaire methoden om op T-shirts te printen. Elke methode heeft zijn voor- en nadelen en hangt gedeeltelijk af van hoeveel tijd u wilt investeren in het maken van het product en van de afdrukpartner die u selecteert.

Hieronder hebben we alle drie de afdrukmethodes beschreven om u een beter begrip van elk proces te geven. Of u nu in uw eigen printer investeert of een lokale leverancier gebruikt, het is de moeite waard om te begrijpen hoe elke afdruktechniek werkt.

Zeefdruk

Bron: Printful

Zeefdruk is een oude techniek die de tand des tijds heeft doorstaan. Als een van de meest populaire methoden voor het bedrukken van T-shirts, kan zeefdruk duurzame en langdurige resultaten opleveren. Een arbeidsintensieve initiële installatie betekent echter dat zeefdruk het meest kosteneffectief is bij het printen in grote hoeveelheden. Zeefdruk levert ook problemen op als het gaat om complexe ontwerpen of ontwerpen met meer dan vier tot vijf kleuren, aangezien elke kleur de kosten en productietijd verhoogt.

Voordelen:

  • Lage kostprijs voor grote hoeveelheden
  •  

Nadelen

  • Niet effectief voor verschillende kleuren.
  • Kan alleen eenvoudige afbeeldingen en ontwerpen afdrukken.
  •  

Transfer pers

Bron: Transfer Express

Transfer persen bestaan ​​ook al heel lang en bestaan ​​in verschillende vormen. Je hebt er misschien al een gezien in je plaatselijke kantoorwinkel.

Hoewel deze het gemakkelijk maken om uw ontwerpen vanaf uw thuiscomputer af te drukken en met een strijkijzer over te brengen, zullen ze niet ideaal zijn als het gaat om het runnen van een bedrijf. De meer geavanceerde vorm van warmteoverdracht heet plastisoloverdracht en wordt door professionele drukkers gedrukt op speciaal, hoogwaardig warmteoverdrachtspapier. Het voordeel hiervan is dat u een stapel prints kunt bestellen bij uw lokale printer en deze kunt overzetten naar uw T-shirts terwijl u bestellingen ontvangt met een commerciële hittepersmachine.

Warmteoverdrachten kunnen relatief eenvoudig en snel fullcolour afbeeldingen op T-shirts produceren.

Voordelen:

  • U kan elk shirt printen up aanvraag.

Nadelen:

  • Lagere kwaliteit en minder duurzaam dan direct op kleding en zeefdruk.
  • Grote investering vooraf in een hittepersmachine (een paar honderd tot een paar duizend euro).
  • De doe-het-zelfaanpak betekent extra tijdsbesteding van jezelf.

Je kunt diverse materialen voor transfers gebruiken zoals flex- en flock folie maar ook instant materialen van Forever. Signwarehouse heeft een aantal kwalitatief hoogwaardige transfer folies van Poli-Tape, Siser, Chemica en SEF Velcut in zijn productportfolio en eventueel premium inkten mocht u gebruik willen maken van print-flex/flock materiaal.

Direct-To-Garment

(DTG)Bron: Anajet

Het direct-to-garment printproces werkt net als een inkjetprinter die u misschien thuis heeft. DTG print inkt rechtstreeks op het T-shirt en kan nauwkeurig kleurenafbeeldingen maken.

Direct-to-garment printen produceert kwaliteitsafdrukken vergelijkbaar met zeefdruk en beter dan warmteoverdracht. Omdat het net als een inkjetprinter werkt, zijn er geen instelkosten, in tegenstelling tot zeefdruk. Dit betekent dat het eenvoudig en voordelig is om kleine bestellingen af ​​te drukken.

Het grote nadeel van direct op kleding bedrukken is het ontbreken van volumekorting voor grote bestellingen, aangezien het evenveel tijd kost om elk shirt te bedrukken.

Voordelen:

  • Oneindige kleuropties
  • Hoge detailnauwkeurigheid in gedrukt ontwerp
  • Goed voor kleine bestellingen of enkelvoudige.
  • Geen installatiekosten

Nadelen

  • Niet kosteffectief voor grote producties
  • Inkt relatief duren ivm veel spoelen advies
  • Over het algemeen geen volumekortingen.

T-shirtontwerpen maken

Vind de bestverkochte ontwerpen en niches

Als u vastzit aan niche-ideeën en ontwerpen voor T-shirts, is het een goed begin om te kijken naar wat er nog meer populair is en momenteel goed verkoopt.

Hieronder vindt u een lijst met verschillende populaire en bestsellerpagina's voor enkele van de beste grafische T-shirt-marktplaatsen die u misschien kunnen helpen een beter idee te krijgen van uw volgende niche of T-shirtontwerp.

U kunt ook overwegen Google Trends  te bekijken om een ​​idee te krijgen van de onderwerpen waarin mensen momenteel geïnteresseerd zijn.

Huur een ontwerper

Als je eenmaal een idee hebt voor een aantal t-shirtontwerpen. U zult uw ideeën daadwerkelijk moeten laten ontwerpen. Als u Adobe Photoshop  of soortgelijke programma's heeft, kunt u waarschijnlijk zelf enkele eenvoudige ontwerpen maken. Als u echter zoals de meeste mensen bent, moet u waarschijnlijk wat hulp inroepen.

Er is een grote verscheidenheid aan tools en marktplaatsen die u kunt gebruiken om een ​​geschikte grafisch ontwerper te vinden die u kan helpen bij uw ontwerpen.

Ontwerp gemeenschappen

Dribbble: Dribbble is een geweldige designer community met veel uniek talent. Zoek naar de stijl die je zoekt en stuur een bericht naar de ontwerpers die je leuk vindt om te zien of ze beschikbaar zijn voor freelance projecten.

Behance: Behance is een andere geweldige designercommunity om uit te checken voor je volgende T-shirtontwerper.

Freelance Sites

Enkele andere geweldige opties die u misschien ook wilt proberen, zijn de meer populaire freelancenetwerken zoals Freelancer en Upwork.

Koop T-shirtontwerpen

Als je vastzit voor een ontwerper, zijn er ook opties om vooraf gemaakte ontwerpen te kopen. U moet er rekening mee houden dat als u ervoor kiest deze route te volgen, de kans groot is dat andere mensen het ontwerp al verkopen, waardoor het voor u en uw merk moeilijker wordt om op te vallen

Bekijk T-shirt grafische marktplaatsen zoals:

U kunt ook de algemene marktplaatsen voor grafisch ontwerp bekijken, maar houd er rekening mee dat als u van plan bent uw T-shirts te verkopen u een commerciële licentie moet kopen.

Uw T-shirts samenstellen

Als je eenmaal een paar definitieve ontwerpen hebt, is je volgende stap om een ​​aantal mockup-afbeeldingen ervan op echte T-shirts te krijgen. Uw klanten zullen echt willen zien hoe het uiteindelijke ontwerp eruit zal zien, gedrukt op een overhemd.

Er zijn een paar manieren waarop u afbeeldingen van uw definitieve ontwerpen op T-shirts kunt krijgen, waaronder het bestellen van monsters en het zelf maken van productfotografie, of met de overvloed aan online T-shirt sjablonen, kunt u ervoor kiezen om een ​​100% digitale mockup zoals die te maken hieronder.

 

T-shirt sjablonen van Adobe Photoshop (.psd) zijn de meest voorkomende soorten mockup-bestanden. Hiermee kunt u snel een voorbeeld bekijken van hoe uw ontwerpen er op een T-shirt uitzien. De meeste Photoshop-sjablonen worden geleverd met meerdere lagen waarmee u de kleur van het shirt kunt wijzigen en uw eigen ontwerp kunt toepassen dat opgaat in de vouwen, vouwen en contouren van het shirt.

Hieronder hebben we verschillende bronnen samengesteld om u te helpen het beste mockup-bestand voor uw volgende project te vinden:

Als Adobe Photoshop niet geschikt voor u is, kunt u ook web gebaseerde mockup-software gebruiken waarmee u hetzelfde kunt doen zonder Photoshop te hoeven downloaden en uitzoeken.

Een andere goede optie is om iemand te zoeken op Fiverr. U moet gewoon klikken op: search for T-shirt mockups.

Uw ontwerpen valideren

Voordat u veel geld investeert in uw nieuwe bedrijfsidee, moet u eerst controleren of er een markt en interesse is voor uw ontwerpen. Er zijn veel manieren om de markt te valideren voor uw ontwerpideeën.

Enkele van de populaire en meer gebruikelijke methoden voor het valideren van uw ideeën zijn:

Persoonlijke sociale netwerken: Plaats enkele van uw ontwerpen op uw Facebook-profiel, niche Facebook-groepen, op Twitter en andere sociale netwerken die uw vrienden en potentiële klanten vaak bezoeken. Wees echter voorzichtig bij het vragen aan vrienden en familie - hun meningen zijn vatbaar voor vriendelijkheid.

Reddit: Ondanks de algemene afkeer van de gemeenschap tegen marketing, is Reddit nog steeds een van de beste plaatsen om eerlijke feedback te krijgen op je ontwerpen(die zich zelfs na de lancering kunnen vertalen in verkoop). Met talloze subreddits is het gemakkelijk om een ​​zeer gerichte niche van potentiële klanten te vinden en hen direct te vragen naar hun mening over uw ontwerpen voordat ze worden gelanceerd.

Crowdfunding: Crowdfunding sites hebben het veel gemakkelijker gemaakt om vooraf geld te testen, te valideren en in te zamelen voor uw nieuwe bedrijfsidee. Het starten van een crowdfundingcampagne kan tijdrovend zijn en vergt veel voorbereiding, maar de voordelen kunnen enorm zijn, waaronder het volledig financieren van uw project voordat u het start. Als je een bijzonder nieuw zakelijk idee voor een T-shirt hebt (bijvoorbeeld bijpassende T-shirts voor honden en hondenbezitters), is crowdfunding misschien iets voor jou.

Printen op aanvraag: Ten slotte is het met e-commerceplatforms zoals Shopify nog nooit zo eenvoudig geweest om binnen een paar uur een volledig functionele online winkel op te zetten om uw bedrijfsidee te valideren. Start een gratis proefperiode van 14 dagen en integreer een print-on-demand service om uw T-shirts te valideren door ze online te verkopen.